Waarom Euro 5 & 6
Euro 5 & 6 is een emissienorm die is opgesteld door de Europese Unie om de uitstoot van schadelijke stoffen door voertuigen te verminderen. Het omvat een aantal strenge regels met betrekking tot de uitstoot van uitlaatgassen. Om aan deze normen te voldoen, moeten voertuigen worden uitgerust met geavanceerde uitlaatsystemen die de uitstoot van deze schadelijke stoffen verminderen. Een van de belangrijkste componenten van deze uitlaatsystemen is een startstop-systeem dat ervoor zorgt dat de motor van het voertuig automatisch wordt uitgeschakeld wanneer het stilstaat. Dit systeem helpt bij het verminderen van de uitstoot van schadelijke stoffen tijdens het rijden in de stad en in files.
De EFB-accu heeft een versterkte positieve plaat, waardoor hij bestand is tegen de hoge laad- en ontlaadstromen die nodig zijn voor het start-stop-systeem.
Bovendien is de EFB-accu beter bestand tegen trillingen en schokken, wat belangrijk is voor voertuigen die vaak over ruwe wegen rijden. Een EFB-accu heeft ook een hogere levensduur dan een standaardloodaccu, wat betekent dat hij minder vaak hoeft te worden vervangen en dus minder afval produceert.
Een andere manier waarop minder uitstoot wordt bereikt, is door gebruik te maken van technologieën zoals regeneratief remmen, waarbij de remenergie
wordt teruggewonnen en opgeslagen in de accu. Wanneer een voertuig met een start-stop-systeem remt, wordt de kinetische energie omgezet in elektrische energie die wordt opgeslagen in de accu. Met deze energie wordt het systeem weer opgeladen om te kunnen starten en om de elektrische verbruikers in het voertuig van stroom te voorzien, zoals de airconditioning, verlichting, enzovoort. Door de opgeslagen energie te gebruiken in plaats van deze te laten verloren gaan als warmte, kan het voertuig efficiënter worden in het gebruik van energie en kunnen de emissies worden verminderd. Dit betekent dat de startaccu van een voertuig een belangrijke rol speelt bij het verminderen van de uitstoot van schadelijke stoffen en het verbeteren van de energieefficiëntie.
Als gevolg van deze veranderingen wordt de startaccu van een voertuig dus niet langer alleen gebruikt om de motor te starten, maar ook als een belangrijke energie-opslagplaats voor het regeneratieve remsysteem. Dit betekent dat de accu vaker wordt gebruikt en meer stroom moet kunnen leveren om de elektrische verbruikers van het voertuig van stroom te voorzien. Een EFB-accu is hiervoor geschikter dan een standaardloodaccu omdat hij beter bestand is tegen de hoge laad- en ontlaadstromen die nodig zijn voor het regeneratieve remsysteem.
Kortom, een EFB-accu is essentieel voor voertuigen die voldoen aan de Euro 5 & 6-emissienormen en zijn uitgerust met start-stop-systemen. Het zorgt ervoor dat
het systeem betrouwbaar functioneert en de uitstoot van schadelijke stoffen wordt verminderd, terwijl het ook duurzaam en efficiënt is in gebruik.
- Waarom in het kort:
- Minder uitstoot
- Hogere levensduur
- Beter bestand tegen laad- en ontlaadstromen
- Hoogste trillingsbestendigheid (V3)
- Superieur startvermogen
- Ideaal voor end-of-frame installatie (EURO6)
- Extreme cyclusvastheid bij 50% D.o.D.
- Hoge laadacceptatie
- Betrouwbare energievoorziening tijdens stilstand/overnachtingen (hotelfunctie)
- Voor moderne voertuigen met de meest geavanceerde elektrische uitrusting
Energy-shop
-
- Welkom
- Extra Voordeel
- Nieuwe Fietsaccu's
- Nieuwe Fietsacculaders
- Auto Accu op capaciteit
- Scootmobiel Accu's Capaciteit
- Scootmobiel Accubak Li-Ion
- Recreatie Accu's op Capaciteit
- Lithium Accu's op capaciteit
- Deep Cycle Accu's
- Portable Powerstations
-
- Auto Accu
- EFB Start Stop Accu
- AGM Start Stop Accu
- Bedrijfswagen Accu
- Classic / Oldtimer Accu
- Autoaccu's Iveco
- Accu Laders Automotive
- Accu kabels
- Accu Poolklemmen
- Autoaccu Vragen
- Anderson Stekkers
- Accu Accessoires
- Acculaders en Voedingen
- Batterijen
- Boot / Marine / Receratie Accu's
- Brandpreventie Rookmelders
- Brandpreventie Hittemelders
- Brandpreventie Koolmonoxidemelders
- Brandpreventie Accessoires
- Brandpreventie FireAngel
- Brandpreventie Brandblussers
- Brandpreventie vragen
- Caravan / Camper Accu's
- Caravan Mover Accu's
- Caravan / Camper Vragen
- Cyclische Gel Accu's
- Ctek Acculaders
- Deep Cycle AGM
- Deep Cycle Accu's
- Deep Cycle Volume
- Duiklamp Accu's
- Huishoud Accu's op Capaciteit
-
Fietsaccu Nieuw
- Amslod
- Bafang
- Batavus
- Bosch
- BMZ Go Swiss
- Brinckers
- Cortina
- Derby Cycle
- E-Bike Smart
- Gazelle
- Giant
- Fatbike
- Flyer
- Gepida
- Greenway
- Halfords
- Joycube
- Kalkhoff
- Kemp Starley
- Koga
- Panasonic
- Phylion
- Pointer
- Protanium
- Qwic
- Shimano
- Sparta
- Stella
- Sundvall
- TranzX
- Victesse
- Vogue
- Votani
- Yamaha
- BMZ
- Rad Power Bikes
- Mate X
- Fietsaccu Reviseren op Model
- Fietsaccu Reviseren op Merk
-
Fietsaccu Laders
- Universele Laders 24 Volt
- Universele laders 36 Volt
- Bafang opladers
- Batavus opladers
- Bosch opladers
- BMZ opladers
- Brinckers opladers
- Cortina opladers
- Derby Cycle opladers
- E-Bike Smart opladers
- Gazelle opladers
- Giant opladers
- Greenway opladers
- Fatbike opladers
- Flyer opladers
- Joycube opladers
- Kalkhoff opladers
- Kemp Starley opladers
- Koga opladers
- Panasonic opladers
- Phylion opladers
- Pointer opladers
- Qwic opladers
- Shimano opladers
- Sparta opladers
- Stella opladers
- Sundvall opladers
- Vogue opladers
- Votani opladers
- Protanium opladers
- Fietsaccu Reparaties
- Fietsaccu resetten
- Fietsaccu Vragen
- Gel Accu's
- Gereedschap Accu
- Golfaccu
- Grasmaaier Accu
- Hengelsport Accu
- Hoogwerker Accu
- Landbouw Accu's
- Lithium Accu's Recreatie
- Lithium Accu's Marine
- Li-Ion Accu Softpack
- Mobiele stroomvoorziening
- Motor Accu / Scooter Accu
- Motor Harley-Davidson
- Motor /Scooter Laders
- Mover Accu's
- Noodverlichting Accu
- Omvormers
- Optima Accu's
- Powerbanks
- Recreatie Accu's
- Schrobmachine
-
Scootmobielaccu op Capaciteit
- Scootmobiel accu advies
- Onderhoud scootmobiel Accu
- 12 Ah Scootmobiel Accu's
- 22Ah Scootmobiel Accu's
- 26Ah Scootmobiel Accu's
- 33-35Ah Scootmobiel Accu's
- 38-50Ah Scootmobiel Accu's
- 50Ah Scootmobiel Accu's
- 60Ah Scootmobiel Accu's
- 75Ah Scootmobiel Accu's
- 100Ah Scootmobiel Accu's
- 110Ah Scootmobiel Accu's
- Scootmobiel Laders
- Scootmobiel Gel Accu's
- Accubak AGM
- Scootmobielaccu vragen
- Scootmobiel op Merk
- Semi Tractie Onderhoudsvrij
- Semi Tractie Nat
- S.P.E. Acculaders
- Start Boosters
- Tuinhuis Accu's
- Uitloopartikelen
- UPS accu's / Backup Accu's
- VRLA AGM Accu loodaccu
- Veegmachines
- Voerboot Accu's
- Vrachtwagen Accu's
- Xenteq
- Zaklampen
- Zonnepaneel Accu's
- Zoek op merk
-
- Contact
- Algemene Voorwaarden
-
Accupedia
- Stappenplan accu vervangen
- Semi Tractie informatie
- Welke accu lader
- Accu problemen
- Uitleg over de Magic Eye
- Wat zijn de oorzaken van lege accu?
- Welke recreatieaccu kies je voor de camper of de boot?
- Welke capaciteit camper huishoudaccu
- Waarom Euro 5 & 6
- Keuze startvermogen bedrijfsvoertuig
- Accupakket vervangen
- Onderhoud, opladen en opslag Optima accu's
- Lege accu, oorzaken en oplossingen
- CCA Uitleg
- Verzending